låååååååångt inlägg.



God kväll, har inte bloggat på länge. Har jobbat och varit väldigt utmattad, så nu tar jag itu med det istället!

Midsommarafton, underbart! Vi var hemma hos mig, Jojo Jenny och Jennifer kom hit. Vi åt massa jordgubbar, melon och godis! På kvällen gick vi en runda, en lååång runda! Jenny ville gå en väg sedan ville Jojo gå en, så vi hamnade tillslut i Gräsås sågverk. Sjukt läskigt var det där! En massa tomma ställen, ljud från en mörk byggnad och nyckelns förbannelse.. Också hittade vi en ekorrsvans i en av byggnaden :o och röd färg/blod.. på marken. Spännande! I alla fall hade jag jättekul! Jennifer var helskön och olyckligtvis för mig var jag tvungen att göra bort mig genom att prata engelska..
   Roligast: Jennifer som säger till Johan, "Jag tycker att du är stilig", samt sjunger hon "baby, oh sweet baby" från dirty dancing. Haha sjukt skoj ;)

Lördag, underbart! Jojo kom hit på kvällen, vi fixade i ordning oss och gick till grannen för att kolla på hennes katts kattunge :)supersöt! Sedan kom Jenny, vi åkte typ direkt till Slättåkra där det var midsommar firande. Satte oss vid en bänk, kusinen Kristian kom och pratade en stund. Sedan gick vi och spelade i tältet, Jojo kastade bollar- misslyckades lite (a) men Anton gav henne extra godis ;) Jag tävlade på godishjulet, Kristian frågade vem som skulle snurra, kille bredvid (som jag kände igen otroligt mycket..) sa att han kunde snurra *intresse klubben antecknar, men poäng kommer* och var jätte övertrevlig! Jojo "han var rätt snygg." Jag "känner igen honom.."
   Sedan.
Gick vi upp till vårat berg, så som två år tidigare på midsommar. Satte oss på en sten och såg över landskapet, hur högt upp som helst var vi! Åt ostbågar och drack cola, hade otroligt roligt :)
  Efter det dröjde de inte länge förrän vi återvände till bygdegården, sa hejdå till kussen och åkte vidare till Stubbabacka. Där vi satte oss och spelade kort ett tag, sedan tog vi moppen hem till mig och sa hejdå till varandra.

När Jenny, lillasyster, Sofie, Johan, Frida och Adde kom hem- efter att ha åkt till Slättåkra kort efter att vi åkt därifrån, sa jenny "såg du inte Mikael?" "Vem?" "busschauffören!" AHA! Därför jag kände igen honom, har inte sett honom sen nian! En trevlig överraskning, han är sjukt rolig och snäll- visste väl att jag kände igen honom!



Denna veckan, jobb. Otur. Kan bero på otursnyckeln från midsommarafton. Hittade nämligen en nyckel i en dörr till ett litet skjul på ödesågverket, som jag sedan kastade iväg. Typ en förbannelse över mig. Har skadat mina fingrar ett x antal ggr, gjort bort mig fler ggr. Men denna dagen var skön. Typ ingen på arbetsplatsen så kunde vara ensam i ett rum och göra grillspett samtidigt som jag sjöng för full hals! Väntade på Sofie som gjrode teoritest och klarade det :)

i morgon blir det kushult med Elin, Jojo och Matilda i alla fall :) jag vet inte hur de blir med jenny för hon är inte direkt snabb på att svara.. Men men. .

Ska se på "oh brother where art thou?" (stavning) nu, och äta lite smått och gott :)
puss, förlåt för långt inlägg!

bilder:














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0