HALLOWEEN SÖNDAG

HALLOWEEN söndag

Mot kvällen åkte jag till Sara. Vi fixade i ordning oss, sedan begav vi oss till ICA för att möta Alexandra och Isabelle. Gick in på ICA i Scream mask, skrämde en tjej haha :D riktigt roligt!
   Sedan gick vi till Hemmakväll där vi hyrde två filmer. Efter det blev det Sara och vi började att laga mat, Tacos med kyckling! Folket kom, vi åt och drack och såg på världens fulaste skräckfilm! Måste ha varit en parodi!
När Joel kom började vi gå bus eller godis. Vi hade toalettpapper och ägg i beredskap. Osmartosmart!

Jag och Jojo, utklädda till ett spöke- vi båda gömde oss under joels lakan. Joel var Scream, Sara var en döing, Julia en häxa och Alexandra hade kattöron. Vi knackade på, fick lite godis och lite pengar minsann! Sedan äggade vi ett hus, personen som öppnade dörren var jätte tjurig! Sprang en bit, fortsatte bus eller godis. Kom fram till ett hus, knackade på. En barbystad man omkring 30 årsåldern öppnade. Han lät tjurig, hade nyss lagt barnen eller något. Han stängde dörren, sedan äggades huset. Vi sprang en bit, sedan började vi gå och ta det lugnt. Började prata. Då skriker någon "HAN KOMMER, HAN KOMMER MED BILEN!" Alla börjar springa fort som fan, raksträcka i en evighet kändes det som! Sprang in på en tomt, en gubbe skriker "UT UR MIN TRÄDGÅRD! SÅ HÄR KAN NI INTE HÅLLA PÅ!" Springer därifrån, springer på gatan igen. Killen kommer ifatt med bilen, tvärnitar bredvid mig. Börjar då gå för då kanske han inte tar mig tänkte jag. Alla andra sprang så slutligen började jag med det. Märkte inte att han startade bilen, såg några springa in vid en uppfart, jag tog uppfarten som kom efter. Gömde mig vid en bil, de andra sprang också dit för där dom sprungit först- hade en självutlösande lampa tänts så killen såg dem. Joel och Isabelle var nu på ena sidan om bilen, jag Tina och Alexandra var på andra. Jag såg hans bil stanna mitt emot oss, han gick mot Joel och Isabelles sida. Hörde Isabelle säga "Jag var inte ens med! Jag har inte en dräkt på mig!" något sådant, då ser jag att han drar iväg med Joel, knuffar in honom i bilen och kör iväg. 
   PANIK! Alla skriker, vi hittar inte varandra. Tror först att han tog Julia också, men tydligen inte. Isabelle säger att han dragit henne i håret och gripit tag om hennes armar. Vi ringer polisen, polisen skrattar åt oss. Slutligen säger de att de ska skicka en patrull. Grannen som skällt på oss för att vi sprang in på hans tomt kommer och pratar med oss och stannar kvar.  
  Efter ett tag får vi veta att man sett Joel, vi möter honom och tydligen har han fått tvätta bort ägget från dörren! Slutligen efter en evighet kommer polisen. De förhör Joel och Alexandra. Vi andra står och pratar med en sjukt trevlig polis som frågar Sara om hon vill köra polisbil, men det bästa var ändå;
"Om ni ska ägga hus så måste ni ju ha en flyktplan!" Haha, så jäkla go!
   När Joel sedan skulle visa huset där killen bodde frågade han goa killen den korta killen (som liknar Eric i EMD!!) om han skulle gå med till huset, Eric (som jag nu kallar honom) sa ja, sedan sa gokillen "Jag stannar nog kvar här." Eric nickar menande och börjar le, goakillen "tro nu inget, jag ska upp tidigt i morgon!" haha, askul.
I alla fall, efter ett tag när de fått uppgifter och sådant åkte de. Snart därefter så gick vi hem till Sara. Sjukt läskig Halloween ändå!

puss på er, sjukt långt inlägg och vet inte ens om jag låter sammanhängande eller tydlig! Men om man skriver mycket så gör man, ;)

Tack ändå för kvällen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0