STOCKHOLM!

Har haft ett par av de bästa dagarna jag upplevt! Det kommer bli ett långt inlägg med bilder stulna från Sara och Jennifer!
Stockholm:
En lååång bussresa med energidrycker var det, men ändå rätt underhållande. Stannade i Järna där vi gick i ett "waldorf samhälle", sedan fortsatte färden. Vi tog en tur till svt också, där man fick se inspelningsrummen som Skavlan och när vi kom till vädret var det rätt skoj att ta foton!
Efter att då varit på dessa två ställen samt packat upp våra grejer, åkte vi till Gröna Lund. Där det var tipspromenad och en tävling. Snart flockades vi runt en annan tävling som Markoolio, Mojje, Gry, Agneta, Hey Baberiba killarna och TrollkarlsTobbe var på. Lyckades få två foton, sen begav vi oss till alla åkattraktioner. Inga som helst köer någonstans och helt sjukt roligt hade jag!
Sara och jag blev kvar längre än de andra, då följde vi med Pinge Becka Moa Linnea Julia och Sanna till lustiga huset, det var en roligt syn att ha med Pinge som var nära på att ramla hela tiden. Har inte skrattat så mycket på en hel evighet! Så åkte jag och Sanna kärlekstunneln där vi diskuterade vår kärlek till historia ,blinkblink! Tog tjusiga foton också ;)
Spökhuset med Jojo Sara Alexandra Anton och Ludde. (? är astrött, förlåt om jag glömmer någon i detta inlägget!) Var bokstavligttalat, livrädd. För det första, möttes man direkt av en clown. Jag hatar clowner. Inte okej att den följde efter heller. Sen när jag väntade för att se om han hängde med, var gången helt tom. Skulle precis runda hörnan, sneglade bakåt och där stod han igen. Där hade det passat in "nytnyttnytt" (psycho låten). Sen försvann de andra snabbt, blev kvar med Kudde där jag stannade kvar mellan utgången - en läskig mun människa med äckligt hår och alldeles svart i ansiktet på ena sidan, en clown på andra. Inte okej. Lyckades i alla fall ta mig ut levande.
Efter en drink med Sara, Lady Gaga Edge of glory när vi åker virvelvindrarna och den svinläskiga attraktionen och en diss från vår framtida make, stötte vi snart på det bästa på hela resan. Markoolio som skulle åka virvelvindarna. Fick ett foto mot ett fans vilja då han säger "Åh så mysigt!" sen efteråt kunde vi inte åka virvelvindarna med honom för han mådde illa, skulle åka något annat men det stängde. Slutade med att man gick arm i arm med honom med Sara pratandes i hans telefon med Markoolios kompis där de förklarade sin kärlek till varandra. Tog honom till Tyrol där han sa "Det är här festen är!" och så ville han att man skulle hänga med in, skulle så gjort det om vi inte hade en båt att passa. Helt galet roligt var det! Hur go som helst var han och underhållande när man försökte tyda vad han sa när han sluddrade oavbrutet.
Båten över, mötte Alexandra Ludde Jojo Jennifer Kevin och Anton. Tog oss slutligen in på en nattklubb där det blev fler drinkar, dans och sång. Asmycket folk, ändå var det inte många enligt Stockholmarna! Trevligt folk goa två som nästan blev utsparkade därifrån när de var på toaletten ;D Mysigt att sitta utanför porten Saga som portade mig och Jennifer, elak port. Ville inte alls gå när det var dags, Ludde fixade taxi sen åkte vi med Jannetaxichaufför tillbaka till vandrarhemmet. Spelade in en härlig film som avslutning på den lyckade dagen med en helgalen Alexandra. Somnade på toalettgolvet och skulle upp tre timmar senare.
Dag 2.
Blev en trött morgon, en trött föreläsning på fryshuset och sedan var det dags för shopping i Stockholm, ändå hittade jag inget jag ville ha. Sen blev det en tur till Riksdan. En hel del säkerhetskontroller och kaxiga vakter sen var vi inne. Asfint var det där och det var rätt intressant att lyssna på när man lyckades hålla sig vaken!
Bussresa hem, lagom trött. Dags att tagga inför studentfesten. Gjorde i ordning mig två timmar innan det var dags, emo fick det bli. Inte så lätt att hitta på något på bokstaven E.. Men blev rätt bra ändå.
Ännu en rolig natt. Inte lika rolig som Stockholm, men ändå rolig! Stötte ihop med Jenny och Joel som jag inte sett på evigheter kändes det som. En panda sa till mig att hon saknade mig på engelskan, tror det var Paula.. Fler drinkar och dans. Asvarmt därinne, iskallt därute.
Halv två drog jag mig hemåt. Äntligen lite sömn!!
Falkenberg då. Seg morgon, fick äntligen våra datorer och en svenska lektion med kärlek. Hela helgen blir lugn för min del. Ska vila upp mig lite, lär nog behövas.
Jag har haft askul. Har hur goa klasskamrater som helst som gjorde det ännu bättre. Det var mycket skratt och jag kommer minnas detta för alltid. Som sagt, något av det bästa jag varit med om.
Kanske lägger upp fler bilder sen!
Ha en toppen helg nu,
puss!

Kommentarer
Postat av: Malin

Fan vad fuskigt! Jag har varit i Stockholm tre gånger och inte sett en enda kändis!!! Jag ringer på söndag så får du berätta mer om din resa!!!

2011-09-24 @ 00:05:29
URL: http://maidenly.blogg.se/
Postat av: Emma Samuelsson

Sofie sa samma sak, haha! :) Gör det!! Kanske kan prata på skype? :)

pusspådig!

2011-09-24 @ 12:56:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0